USB-stick formatteren

Aukie
14 Jun, 2009 23:36

Ik heb een USB-stick gekregen. Daar staat een soort autorun programma op met reclame. Hoe moet ik de stick helemaal leegmaken, zodat ik alleen de capaciteit heb, en niet steeds reclame wanneer ik dat ding in mijn pc steek?

Bewerkt 05 Jul, 2010 17:32
capthavoc
15 Jun, 2009 12:26

Welk merk is het sandisk ??

Aukie
16 Jun, 2009 00:34

Het is een reclame stick van Ola, in de vorm van een Magnum B)

joopp
16 Jun, 2009 17:10

lijkt erop dat er een 2e (hele kleine partitie) opstaat, bij het opstarten kijkt hij eerst daar

waar hem verteld wordt dat hij de reclame moet laten zien en daarna naar het vrije gedeelte kan gaan.

gaa eens op zoek naar usb met U3, dat is een methode waarme je van usb kunt opstarten.

mogelijk heb je hiet iets aan om mee te proberen

http://u3.com/support/default.aspx#CQ3

paulT
17 Jun, 2009 17:32

Usb wegklikken,

naar > deze computer,

Kijken welke letter de usb is,

rechts klikken en formatteren kiezen,

moet toch lukken zo…..

bagger
20 Jun, 2009 23:16

ik zag bij het pchelpforum bij handige gratis downloads hier iets over

Boenkey
22 Jun, 2009 19:49

Helaas lukt het niet, het lijkt inderdaad een hele kleine partitie, die ook een eigen drive-letter toewijst. Ik krijg het niet weg

joopp
22 Jun, 2009 22:55

Als het niet met U3 removal te verwijderen is, dan blijft er niets anders over dan dat er een zgn eprom in zit.

Dit is het formaat van een luciferkop waar de nodige informatie op staat gebakken.(Zo gaat het ook ) |In de tijd van MSX, commodore etc werd hier altijd aan gesoldeerd om bv een spelbeveiliging te omzeilen.

Je kunt het vergelijken met het opstarten van een pc, daar wordt bij het booten ook informatie gelezen, je kunt wat instellingen wijzigen, maar that's it.

Je zult er mee moeten leren leven (???) maar voor €6 hab je al een nieuwe

ilona
16 Apr, 2010 17:01

Ik heb usb sticks waar ik tijdelijk fotoos op heb gezet ,,Kan ik ze weer leegmaken?en ze opnieuw gebruiken

Jos H
16 Apr, 2010 17:41

Gewoon de bestanden verwijderen en eventueel weer bijplaatsen.(net als de oude diskettes)