externe muis werkt niet meer op laptop (muis is niet kapot)

Pien
03 Nov, 2009 22:06

Ik heb een vreemd probleem met mijn laptop. Ik heb daar altijd een externe muis op aangesloten omdat ik die ingebouwde mousepad zo vervelend vind werken.

Maar laatst werkte mijn externe muis dus opeens niet meer op mijn laptop. Ik heb hem op een andere pc aangesloten en daar doet hij het wel, dus de muis is niet kapot.

Ik dnek dat het aan de usb poort ligt, dat die de muis niet meer herkend oid. Heb verschillende usb-poorten op mijn laptop, maar de muis werkt in geen van allen (overigens krijgt hij wel stroom vanuit de usb-poorten, want het lampje in de muis brandt wel). USB stick en externe harde schijf werken wel gewoon…

Wie herkent dit en weet de oplossing voor het probleem? wordt nl een beetje simpel van het werken met die ingebouwde mouse-pad.

Bewerkt 06 Jul, 2014 21:16
TopCat
03 Nov, 2009 23:22

Probeer eens het volgende:

Verwijder de muis uit apparaatbeheer en start dan de computer opnieuw op.

(Met aangesloten muis)

Normaliter wordt de muis dan opnieuw getetecteerd en geinstalleerd.

T.C.

Pien
04 Nov, 2009 08:31

TopCat Schreef:

——————————————————-

> Probeer eens het volgende:

>

> Verwijder de muis uit apparaatbeheer en start dan

> de computer opnieuw op.

> (Met aangesloten muis)

> Normaliter wordt de muis dan opnieuw getetecteerd

> en geinstalleerd.

>

>

> T.C.

Bedankt voor je reactie!. Ik heb de muis verwijderd uit apparaatbeheer, en opnieuw opgestart. Hij heeft de muis wel teruggezet bij apparaatbeheer, maar de muis zelf doet nog steeds niets :(

Pien

Jos H
04 Nov, 2009 08:59

Andere ondergrond al geprobeert.? (bijv een A4 tje of matte ondergrond)

Pien
05 Nov, 2009 23:20

bedankt voor je reactie.

Heb idd een andere ondergrond geprobeerd, werkt ook niet helaas….

heb nog steeds geen oplossing gevonden:(. Zou het kunnen helpen als ik mijn laptop opnieuw installeer?

gr Pien

Jos H Schreef:

——————————————————-

> Andere ondergrond al geprobeert.? (bijv een A4 tje

> of matte ondergrond)

capthavoc
05 Nov, 2009 23:31

is wel een beetje het kind met het badwater weggooien heb je als een andere muis kunnen proberen ?

soms is het usbstekkertje een beetje uitgesleten en is de verbinding niet zo goed meer

een andere nieuwe muis zou de oplossing kunnen zijn.

Jos H
06 Nov, 2009 09:19

Kijk eens bij eigenschappen van de muis, of daar iets in te stellen is.

Schone install is wel heel veel werk voor een slecht werkende muis.

epi
06 Nov, 2009 21:25

capthavoc en JosH wachten op een reactie.

Ruudje
06 Nov, 2009 22:29

Wie ben jij dat jij bepaalt wanneer er gereageert moet worden?

Misschien kan ze niet reageren omdat ze niet thuis is, of misschien door toch een schone install te doen.

Uit beleefdheid mag men reageren maar je moet de mensen niet gaan dwingen.

Pien
07 Nov, 2009 19:16

@evk: te zien aan jouw bijdrage (erg nuttig, kon mijn probleem meteen oplossen dankzij jouw bijdrage, tnx!!) heb jij veel tijd over.

Zoals Ruudje terecht al opmerkte heeft niet iedereen zoveel tijd over. Met een baan, kind, examen voor studie voorbereiden en huishouden heb ik helaas geen tijd om dagenlang achter de pc te zitten…

@capthavoc: bedankt voor je reactie. Ik had al 3 verschillende muizen geprobeerd, en geen van allen doen het op mijn laptop. Mijn muis doet het overigens wel op een andere pc.

@Jos: bedankt voor de tip. Ik ga het proberen en laat het weten of het gelukt is…

gr Pien