Forum voor hardware pagina
Startpagina.nl Dochters op alfabet Categorieen Voor kids Luister radio Kijk TV Meer Startpagina

hardware.startpagina.nl/prikbord

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: DiscussielijstNieuw berichtZoekenLog inPrint
 • Uitgeklapt op datum • Uitgeklapt met draadjes

Gecrashte harde schijf

Gepost door: Rudo ()
Datum: 03 september 2010 16:32

Hallo,

Gisteren zette ik mijn desktop aan en die start niet meer op..... Ik krijg een soort BIOS achtig scherm en ik haal daaruit dat mijn harde schijf kapot is. Die lijkt ook niet te draaien, ik hoor een soort krakend geluid.
Als ik dit BIOS achtige scherm wegklik, krijg ik de opties om Windows in veilige modus op te starten of in de laatst bekende configuratie of gewoon op starten enz.....
Waar ik ook voor kies, de computer komt gewoon steeds weer terug op dat scherm met die opties hoe windows op te starten.

Anyhow, er zit een tweede harde schijf in met back-up van bestanden. Kan ik die harde schijf er gewoon uithalen en die in een soort kastje zetten met USB aansluiting? Zodat ik dan een externe harde schijf heb?

Klinken bovenstaande klachten inderdaad als een kapotte harde schijf en zou het dan kunnen helpen om een nieuwe harde schijf er in te zetten en windows opnieuw te installeren? Het is een PC van 4 jaar oud Dual core, 2,0 GHZ, 2 GB geheugen.... Of beter maar een andere PC kopen? Ik gebruik die PC eigenlijk te weinig, ik zou hem meer moeten gebruiken voor het berwerken van foto's, maar mijn laptop die in de huiskamer staat, is gewoon sneller en werkt dus makkelijker...... Een Desktop is qua onderdelen makkelijker zelf door mij te configureren als er een onderdeel kapot zou gaan. Een goede desktop is sneller dan mijn laptop (laptop is een dualcore, van 2,06 GHZ, 4GB geheugen....)

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes van Rudo

Onderwerp Geschreven door Gepost
  Gecrashte harde schijf
Rudo 03/09/2010 16:32

Re: Gecrashte harde schijf

Jos H 04/09/2010 08:30

Rudo 04/09/2010 09:11

Jos H 04/09/2010 09:59

Rudo 04/09/2010 14:20

Jos H 04/09/2010 14:27

Rudo 04/09/2010 14:57

tonb 04/09/2010 14:20

Re: Gecrashte harde schijf / toch niet!

Rudo 04/09/2010 22:40

Jos H 05/09/2010 09:55

Rudo 05/09/2010 15:24
Ga naar: •DiscussielijstZoekenLog in
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Privacy- en cookiebeleid - Copyright - Disclaimer - Alle dochters - Forum en chatregels - Contact
© 1998-2011 Startpagina B.V. - hardware.startpagina.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep